Beste huisdiereigenaar,
waarmee kunnen we je helpen?

Klantervaringen

Jaarlijks ontvangen we zo’n 10.000 honden- en kattenliefhebbers die door hun huis-dierenarts zijn doorverwezen naar de specialist of spoed-dierenarts in Amsterdam.

Soms is dit bezoek eenmalig en neemt de eigen dierenarts de behandeling na het eerste bezoek weer over. In andere gevallen blijven de patiënten een langere periode bij ons onder behandeling. Gelukkig krijgen we daarna regelmatig brieven en foto’s van onze patiënten en hun baasjes, om ons te vertellen hoe het nu met hun huisdier gaat.

Selecteer hieronder van welke afdeling u de klantervaringen wilt bekijken.

 

Department dropdown
Uw betrouwbare online apotheek Drogisterij Unique in Nederland https://medicijnen-online.nl/

All the nuances of registering at Vavada Casino in 2024. How to confirm registration on Vavada in a few seconds and play with bonuses after the first login to the created personal account.

Professioneel, vriendelijk en betrouwbaar

We zijn erg blij met de goede zorgen van de mensen van het Medisch Centrum en een Freek die weer helemaal de oude is na een zware operatie. Ons Freek had zijn achterpoot op elf plekken gebroken. Hij heeft op oudejaarsdag een zware operatie gehad. Er zijn 16 schroeven en twee plaatjes nodig geweest om alles te zetten. De operatie is heel erg goed geslaagd. De bench-rust was lang maar heeft hem goed gedaan en was geen probleem voor hem. Freek is na de herstelperiode weer helemaal zichzelf. Spelend, rennend en knuffelend. Ook zijn waterbak heeft weer zijn volle aandacht en zit continu vol troep: elastiekjes, muisjes en papier-maché. We dweilen meerdere keren per dag. De Dierenarts uit ons dorp had hier een professionele term voor: ‘Hufterig gedrag’. De manier waarop Freek en wij opgevangen zijn heeft veel zorgen weggenomen. De liefde voor dieren (en mensen) was hartverwarmend en waardevol voor ons.

Onze Drifter kan weer pijnvrij rennen en spelen!

Na bij verschillende dierenartsen te zijn geweest waar we niks wijzer van werden kwamen we uiteindelijk terecht bij Dick van het MCD. Wat een kundigheid, liefde voor dieren en geduld! Dit hebben wij vreemd genoeg nog nooit eerder meegemaakt dat een dierenarts zo goed is met de dieren. Er werd flink de tijd genomen om onze hond uitgebreid te onderzoeken. Na de operatie hebben we goed contact gehouden met de chirurg Roelof. Hij belde ons om te vragen hoe het ging en we mochten vragen stellen en filmpjes sturen als we twijfels hadden over hoe het ging. Wij vinden dit een ontzettend fijne kliniek ondanks de redelijk hoge tarieven gaan wij liever hierheen (wat een uur rijden is) dan naar 1 van onze eigen dierenartsen!

Compliment behandeling Artis

Kleine katertje ‘Artis’ is in zijn eerste levensjaar reeds ziekteverschijnselen gaan vertonen met braken, vermageren en lethargie tot gevolg. Drie keer is dit kleintje nauwelijks levensvatbaar door ons naar de spoedpost van het MCD gebracht. Tussentijds onderging hij daar een scopie en een operatie. Hij blijft uiteindelijk vanwege een zwaarwegende indicatie een zorgenkindje, maar het allerliefste kleintje van de wereld.

Het team Interne geneeskunde, Chirurgie en de Spoedpost van het MCD hebben Artis bijgestaan in een voor hem zeer belastend tweede levensjaar. Niet altijd gemakkelijk, want uit angst heeft hij jullie daarbij best wat angst aangejaagd.

Uiteindelijk lijkt er nu weer wat kwaliteit van leven voor Artis en daar was het ons allen om te doen.

Zeer dankbaar voor alle liefdevolle en kundige hulp die hij in deze strijd bij het MCD mocht ontvangen. De zorgvuldige aandacht is overal voelbaar. Internist Eva Buresova is heel fijn in de communicatie en internist Bart Ruijter is alom goud waard. En wij beseffen dat zij het gezicht zijn van vele redders achter de schermen. Jullie hebben gezamenlijk gezorgd dat wij Artis zijn levenskwaliteit weer mogen voortzetten.

En op dit moment is Artis zelfs zo sterk dat hij besloot zelfstandig op vakantie te gaan (weggelopen, maar weer veilig thuis).

Voortdurende goede zorgen

De aanleiding om met mijn Shiva naar het MCD te moeten was behoorlijk angstig: ze had een niersteen in haar ureter die niet weggespoeld kon worden en er moest een “sub” (een zgn bypass van nier naar blaas) geplaatst worden. We moesten er saampjes 2 uur voor rijden, voor ons beiden geen rustige rit, emoties bij mij, angst bij haar. Maar het telefonisch contact met de medewerkers van het MCD vooraf en tijdens de rit was buitengewoon geruststellend en aangenaam. Eenmaal binnen was ik verbaasd over het ziekenhuis zelf. Wist niet dat er zó’n uitgebreid ziekenhuis voor dieren, met alle faciliteiten, bestond. Met de wachtkamer voor katten en honden gesplitst, zodat ze elkaar niet onrustig maken.
Wij kwamen ’s avonds, via de spoedafdeling. Het was duidelijk dat Shiva moest blijven, vanwege haar operatie de volgende dag. Maar ik mocht haar nog een hele tijd achter in de “verblijfskamer” gezelschap houden. Spijtig genoeg is ze een heel bang diertje, dat heel erg op mij gericht is. Dus we hadden het er beide moeilijk mee. Na een uurtje en een dikke knuffel zelf ingecheckt in een hotel en mijn meisje achtergelaten voor haar spannende volgende dag. Ik zal de beschrijving van alle medische onderzoeken/ingrepen en gesprekken hier niet uitgebreid doen, maar ik wil benadrukken hoe ontzettend blij ik was/ben met alle warme, liefdevolle én uitermate deskundige aandacht van echt alle artsen, assistentes en medewerkers waar we contact mee hebben gehad. Ze nemen alle tijd voor uitleg, zorg, bespreken van alle consequenties (inclusief de financiële, zodat je niet voor verrassingen komt te staan) en zelfs voor het vrijmaken van een aparte kamer zodat je tijdens je (ingeplande) bezoek aan je geliefde dier even rustig samen kunt zijn. Dit bleek voor Shiva en mij van onbeschrijfelijke waarde, omdat ze zó bang was dat ze alleen samen met mij daar even kon ontspannen en rusten, met heel diepe zuchten in slaap vallend in mijn armen. Ze moest uiteindelijk 3 nachtjes blijven en ik ging 2x per dag op bezoek. Daarna mochten we weer naar huis, wat ook heel spannend was, en helaas ontstonden er complicaties in de weken erna: een blaasontsteking en een bloedpropje in de katheter. Maar elke stap van de weg is er contact en begeleiding vanuit het MCD geweest. Chirurg Dr. Sjollema belde na een paar dagen al om te vragen hoe het ging en was daarna telkens bereid om mij met mijn vragen en zorgen te woord te staan. Uiteindelijk moest Shiva afgelopen donderdag helaas nog een keer geopereerd worden. Let wel, het ging NIET om een medische fout, maar om een complicatie die nou een keer kan ontstaan na een operatie. We zijn nu weer thuis, en ze is aan het herstellen. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar bergopwaarts, maar sowieso ben ik het MCD heel erg dankbaar voor al hun lieve zorgen en ontzettend warme aanpak. Ik moet er weliswaar 2 uur voor rijden, maar heb besloten de 3 maandelijkse controles, waarbij ook de sub wordt gespoeld, toch ook daar te laten doen! Dr. Sjollema en alle medewerkers van het MCD die hun uiterste best hebben gedaan om het voor Shiva zo veilig en aangenaam mogelijk te maken: ik kan jullie niet genoeg bedanken. Jullie zijn heel bijzonder. Een echt baken in een moeilijke tijd!

Hartegroet van het vrouwtje van Shiva en van Shiva zelf.

Wat een vakmensen, wat een betrokken mensen!

Het slechte nieuws is dat het met onze hond Gijsje niet goed is afgelopen. Ze was niet meer te redden en wij hebben het besluit genomen haar te laten inslapen. Maar het goede nieuws is dat we ons door alle medewerkers van het Medisch Centrum voor Dieren ontzettend goed geholpen en gesteund hebben gevoeld. Receptionisten, paraveterinairen, dierenartsen en specialisten van diverse afdelingen: wij zijn niet alleen onder de indruk van de deskundigheid van deze vaak nog jonge vakmensen, maar ook van hun betrokkenheid en van de wijze waarop zij met ons communiceerden en omgingen. Tot en met de jonge medewerkster toen wij met onze overleden hond het gebouw gingen verlaten: niks "Ik haal uw hond even" maar "Ik ga Gijsje voor u halen". Klasse!

Vakmensen en ontzettend aardig

De artsen en personeel zijn goed bezig, begaan met je huisdier, duidelijk wat er het beste gedaan kan worden en wat de kosten zijn. Alleen maar complimenten voor deze mensen.

Geweldige expertise

Mijn hond Jop was elders eigenlijk bijna opgegeven. Hij heeft al sinds zijn geboorte ( 2011) op en af diarree, door jullie hulp is hij nu twee maanden diarree vrij! Ik kan het niet geloven. Ik word elke keer via mail of telefoon goed begeleid. Ik ben ontzettend blij met jullie!!! Hij is weer vrolijk en speels.

Uur lang wachten op uitslag bloedonderzoek

Kwam met uitgedroogd hondje bij MCD en moest een uur wachten op bloed onderzoek. Tijdens het wachten kreeg mijn hondje een zware bloeding. Ik kon niemand bereiken heb toen naar balie gebeld met verzoek of er aub iemand kon komen. Ook kwam ze op het einde met een klein bakje water aan die ik in het begin al had gevraagd. Mijn zoon zat nog in de wachtkamer al die tijd op het einde mocht hij erbij. Ze vertelde ons dat mijn hondje weinig kans had om te overleven. Wel kon ze vertellen dat het 15oo euro ging kosten. We hebben scooby dus moeten laten inslapen. Ze hadden mijn hond gelijk aan het infuus moeten leggen ipv een uur laten wachten voor niks. Uiteindelijk kregen we een torenhoge rekening en dat voor een bloed onderzoek en een consult 3 x gebeld maar word aan het lijntje gehouden. Ben benieuwd of deze recensie ook geplaatst word. Als ik daar niet naar toe geweest was had mijn hond nog geleefd. Zo medisch zijn ze dus niet. Ze hebben niet aquraat gehandeld,

Beste mevrouw Bakker, allereerst wensen we u heel veel sterkte met het verlies van uw bijzondere hondje Scooby. We begrijpen dat dit verlies enorm is en voor u bijna niet te bevatten, omdat de gebeurtenissen zo snel gingen. We hebben samen met u alles nog eens rustig doorgesproken en ook eerlijk besproken waar er verbeterpunten voor ons liggen. We denken nog steeds dat Scooby zodanig ernstig ziek was, dat zijn kansen op volledig herstel heel klein waren, en dat met euthanasie een verdere lijdensweg voorkomen is.

Vriendelijke groeten, Medisch Centrum voor Dieren

Gelukkig op tijd en adequaat ingegrepen

Bij het dierenpension zagen de medewerkers dat Flip, onze Gordon Setter, sloom en langzamer werd en een dikke en opgezette buik kreeg. Door hun snel handelen kon hij snel door een chrirurg van het centrum worden gezien, die hem gelijk heeft geopereerd. De operatie ging goed en de zorg daarna was meer dan prima. Toen Flip de bench te klein vond worden, hebben ze hem bij zich genomen en hem goed en liefdevol opgevangen en verzorgd. Door de zeer goede zorg hebben we Flip nog bij ons. Alle lof en dank voor alle medewerkers. Ik ben blij dat we zo'n goed medisch centrum in de buurt hebben. Dat geeft een heel vertrouwd en veilig gevoel.

Dankbaar!

Onze lieve Vasco kwam bij ons toen hij 4 jaar en 4 maanden oud was. Hij bleek doodziek, maar mede dankzij de hulp van afd Interne heeft onze berner beer nog 3 jaar en 8 maanden bij ons doorgebracht. Afgelopen maandag hebben we hem moeten laten gaan en dan valt er een lief kaartje van afd Interne op de deurmat. En ja, het kost veel geld, maar ik zou het zo weer doen. Dus, nogmaals heel erg bedankt voor jullie goede zorgen!

Onze receptionisten staan je graag te woord